Poltica de Retur GBC si Procedura RMA (Autorizatie de Returnare a Marfurilor)

Pentru imbunatatirea serviciilor oferite dumneavoastra, returnarea marfurilor catre GBC se va face respectand Politica de garantie aplicabila sau, dupa caz, Politica de Asigurare a Garantiei GBC, procedura RMA si cu indeplinirea conditiilor din formularul nostru de cerere RMA.

Lista motivelor RMA:
1. marfa asupra careia exista vicii;
2. marfa facturata eronat de vanzator;
3. marfa livrata eronat de catre vanzator;
4. marfa achizitionata online (contract la distanta) de catre o persoana fizica.

Considerente Generale:

1. Produsele asamblate la cerere si cele aduse in stoc in urma unei comenzi speciale ferme si a efectuarii platii in avans, nu pot fi returnate. Avansurile platite pentru aceste comenzi sunt nerambursabile.
2. Nu se accepta returnarea spre stornare a marfurilor care reprezinta comanda speciala externa. Comenzile externe sunt considerate dedicate si contin acceptul dvs definitiv asupra marfii si performantelor acesteia, sub exceptia punctelor 1 si 2 din lista Lista motivelor RMA. Avansurile platite pentru comenzi externe sunt nerambursabile.
3. Nu se va accepta returul produselor care au conturi/parole active/setate de catre client.
4. Produsele comandate si ridicate de la punctul de lucru, nu pot fi returnate conform O.U.G 34 din 2014. Aceste produse trebuie testate in momentul achizitionarii/receptiei. Cumparatorii care solicita returnarea produselor in cazul contractelor incheiate la punctul de lucru, nu beneficiaza de dreptul de retragere din contract conform dispozitilor O.U.G. 34 din 2014.
5. In cazul oricarei proceduri de retur, este necesara pastrarea completa a ambalajului, a documentelor si a accesoriilor alaturi de care este insotit produsul.
6. Returnarea unui produs fara ambalaj sau fara alte accesorii ale ambalajului (spre exemplu suporti de siguranta / protectie din carton sau polistiren) sau ale produsului va duce la diminuarea valorii produselor. Diminuarea se aplica intre 10%-90% din valoarea initiala a produsului conform celor mai jos mentionate. Deoarece nu se poate stabili cu exactitate valoarea diminuarii contravalorii produselor precum acumulatori, baterii, incarcatoare, cartuse imprimanta, folii de protectie si alte asemenea, acestea se pot returna doar sigilate.
7. In cazul produselor pentru care GBC nu este centru de service, veti fi indrumat catre cel mai apropiat centru de service autorizat de producator. Acest centru autorizat de producator va prelua intreaga responsabilitate a rezolvarii garantiei. In acest caz, cheltuielile cu transportul sunt suportate de catre client. Puteti citi mai multe despre Politica de Asigurare a Garantiei GBC accesand acest link.
8. Avem rugamintea sa verificati integritatea fizica a coletelor in momentul in care le primiti, in prezenta curierului si sa cereti intocmirea unui proces verbal de constatare a daunelor, daca produsele prezinta urme de deteriorare, sau a eventualelor lipsuri in ceea ce priveste accesoriile ori documentele insotitoare. Orice reclamatie ulterioara NU va fi luata in considerare.
9. Ne rezervam dreptul de a refuza acceptarea returului in situatia unor abuzuri cum ar fi returnari repetate.
10. Suma aferenta returului se ramburseaza intr-un cont bancar valid (in lei) deschis pe numele titularului de factura in maxim 14 (paisprezece) zile calendaristice de la data acceptarii returului, respectiv de la primirea si ulterior verificarea produselor vandute. Returnarile prin curierat rapid sau prin posta nu se vor face cu ramburs.
11. Persoanele juridice nu au aceleasi drepturi precum cele prevazute pentru persoanele fizice conform Legii nr. 449 /2003 si O.U.G. nr. 34/2014. Ne rezervam dreptul de a nu da curs solicitarilor de retur adresate de catre persoane juridice.

Conditii Generale:

1. Numai Consumatorul persoana fizica are dreptul legal de a se retrage din Contract, respectiv sa returneze un Bun sau sa renunte la un Serviciu, intr-un termen de 14 (paisprezece) zile calendaristice, fara invocarea niciunui motiv si fara a suporta alte costuri.
2. Potrivit OUG nr. 34/2014, pentru contractele incheiate la distanta, perioada de returnare a unui Bun sau de renuntare la un Serviciu expira in termen de 14 zile calculate incepand cu:
          • ziua in care Consumatorul persoana fizica intra in posesia fizica a ultimului Bun, in cazul in care exista o comanda unica pentru produse multiple care vor fi livrate separat;
          • ziua in care Consumatorul persoana fizica intra in posesia fizica a ultimului Bun sau a ultimei piese in cazul livrarii unui produs care consta din mai multe loturi sau piese, iar acestea sunt livrate separat.
Pentru a beneficia de acest drept, produsul trebuie returnat pana la implinirea celor 14 zile asa cum sunt mai sus calculate.
3. In cazul vanzarilor la distanta, consumatorul persoana fizica neavand posibilitatea de a vedea bunurile inainte de incheierea contractului, acesta are dreptul de a se retrage. Consumatorului persoana fizica i se permite sa testeze si sa verifice bunurile pe care le-a cumparat in masura in care este necesar pentru a stabili natura, caracteristicile si modul de functionare a bunurilor. Pentru a stabili natura, caracteristicile si modul de functionare a bunurilor, consumatorul persoana fizica trebuie sa le manuiasca si sa le inspecteze in acelasi mod in care i s-ar permite sa o faca intr-un magazin fizic, real. Produsele electronice se probeaza numai prin pornirea si oprirea acestora, dar NU prin folosirea in scopul in care au fost produse. Asadar, in timpul perioadei de testare si verificare, respectiv de maxim 14 zile asa cum este prevazut mai sus, consumatorul persoana fizica trebuie sa manuiasca si sa inspecteze bunurile cu grija necesara si fara a incalca prevederile prezentului document.
4. Nu se accepta pentru returnarea din orice motiv produsele care prezinta modificari fizice, lovituri, ciobiri, zgarieturi, pete, socuri si alte asemenea fara ca acestea sa fie aduse la conformitate.
5. Atat Consumatorul persoana fizica, cat si cumparatorul persoana juridica, sunt responsabili pentru diminuarea valorii bunurilor care rezulta din manipulari, altele decat cele necesare pentru determinarea naturii, calitatilor si functionarii bunurilor.

Manipularile acceptate pentru determinarea naturii, calitatii si functionarii bunurilor sunt:
          • dezambalarea fara distrugerea sau deteriorarea ambalajelor originale, urmand instructiunile pentru despachetare (acolo unde producatorul indica) fara deteriorarea ambalajului, produsului sau accesoriilor;
          • inspectarea vizuala, tactila si olfactiva a produselor, atunci cand nu se incalca celelalte prevederi mentionate in prezentul document;
          • in cazul produselor care nu necesita montarea de accesorii consumabile sau racordarea la alte utilitati decat energia electrica se permite alimentarea numai cu energie electrica si pornirea/oprirea acestora;
          • in cazul produselor care necesita montarea de accesorii consumabile (de exemplu: filtre, cartuse refill, toner etc.) sau racordarea la alte utilitati decat energia electrica (de exemplu: apa, gaz metan, aer comprimat etc.) se permite alimentarea numai cu energie electrica si pornirea/oprirea acestora si NU se permite montarea accesoriilor consumabile si racordarea la alte utilitati.

Daca se solicita un retur dupa ce bunurile au fost utilizate intr-o masura care depaseste limita necesara stabilirii naturii, caracteristicilor si modului de funcționare a bunurilor, orice cumparator raspunde pentru eventuala diminuare a valorii bunurilor.

Actiuni neacceptate care duc la diminuarea valorii produsului returnat sau pierderea dreptului de retragere:
          • folosirea aparatelor electronice in orice alt mod decat testarea prin pornirea/oprirea aparatului;
          • ruperea sigiliilor si a etichetelor;
          • ruperea sau deteriorarea ambalajelor originale (ambalajele originale fac parte integranta din produs);
          • pierderea documentelor insotitoare;
          • zgarierea, murdarirea, patarea, impregnarea produselor cu substante externe;
          • desigilarea accesoriilor consumabile (de exemplu: cartuse de cerneala, toner etc.);
          • desigilarea sau instalarea licentelor software.

Accesoriile (manuale de utilizare sau alte documente insotitoare, CD-uri, cabluri etc.) aflate in cutia produsului precum si ambalajul original al acestuia fac parte integranta din produs. Ca urmare, atunci cand returnati un produs, aveti obligatia de a-l returna cu ambalajul original nedeteriorat, protejat prin infoliere cu folie pentru ambalat din plastic stretch sau ambalat in cutie din carton (fara etichete lipite pe acesta, fara taieturi, rupturi etc.) si impreuna cu toate accesoriile acestuia.

Cumparatorul este responsabil de diminuarea valorii bunurilor care rezulta din manipularea bunurilor, altele decat cele necesare pentru determinarea naturii, caracteristicilor si functionarii bunurilor. In cazul in care bunul returnat prezinta ambalaj original deteriorat sau incomplet, urme de uzura, zgarieturi, lovituri, socuri electrice, accesorii lipsa, certificate de garantie lipsa, cumparatorul este responsabil in ceea ce priveste diminuarea valorii bunurilor. Inainte de a returna produsul va rugam sa protejati ambalajul original cu folie pentru ambalat din plastic stretch sau cu o cutie din carton. Nu taiati ambalajul original si NU lipiti etichete sau scotch pe acesta.

Valoarea produselor folosite, cu urme de uzura (pete, zgarieturi, indoituri, fisuri, lovituri etc.) sau cu accesorii lipsa scade proportional cu costurile implicate de aducerea la conformitare si sunt acceptate la retur numai dupa aducerea lor la conformitate. Aducerea la conformitate implica costuri de igienizare, cosmetizare, reparare, inlocuire a eventualelor piese deteriorate si aducere la o forma comerciala in vederea comercializarii ca produs Reconditionat / Resigilat.

Valorea finala se stabileste in functie de valoarea pieselor ce trebuie inlocuite si a manoperei de reconditionare sau ca diferenta dintre valoarea initiala a produsului nou si valoarea de revanzare a produsului folosit ca produs Reconditionat / Resigilat.

Valoarea produselor cu ambalajul original deteriorat (carton sifonat, rupt, taiat, gaurit, ud, cu urme de etichete, banda adeziva, pix, marker sau alte situatii asemanatorare) se diminueaza cu valoarea aducerii la conformitate. Valoarea produselor cu ambalajul original lipsa sau incomplet (de exemplu: suporti de siguranta, elemente de protectie din carton sau polistiren sau alte asemenea) se diminueaza conform valoarii aducerii la conformitate.

Orice modificare a starii produselor sau deteriorarea ambalajului original a acestora ce face imposibila revanzarea produsului ca nou, duce automat la aplicarea unor taxe de readucere a produselor la starea in care au fost livrate. Diminuarea se aplica intre 10%-90% din valoarea initiala a produsului.

Taxa de diminuare va fi comunicata catre client dupa receptionarea produselor modificate si evaluarea conditiilor in care acestea se afla.

Produsele returnate din orice motiv trebuie:
          • sa fie insotite de certificatul de garantie in original, daca acesta este emis de producator/distribuitor, cu exceptia certificatelor de garantie emise in format electronic.
          • returnate impreuna cu eventualele bonusuri/cadouri care le-au insotit, in caz contrar, valoarea acestora se scade din valorea returului.
          • doar un produs sa fie desigilat daca s-au achizitionat mai multe produse de acelasi fel si se doreste returul pe toate. Returul celorlalte produse se accepta doar daca sunt sigilate.

6. Costurile serviciilor asociate deja executate la momentul livrarii si platii comenzii, respectiv costurile de livrare, ramburs, comisioanele bancare si cele pentru plata online vor fi suportate de client, iar rambursarea contravalorii produsului se va face in cel mult 14 (paisprezece) zile de la data la care suntem informati cu privire la decizia dumneavoastra de retragere din contract, dar nu inainte de data receptionarii si verificarii bunurilor.

Procedura RMA:

La returnare din orice fel de motiv a produselor cumparate de la GBC, va rugam sa respectati procedura de mai jos. Procedura RMA este diferita in scop si functionalitate de Politica de Acordare a Garantiei.

» Pasul 1 - Orice returnare de produse va fi inregistrata in prealabil la sediile GBC in Romania sau Europa solicitand un numar RMA (Autorizatie pentru Returnarea Marfurilor). Numarul de RMA se obtine exclusiv trimitand un email impreuna cu formularul de RMA completat la info@gbc.ro sau la fax 021 667 26 41.
Formularul de cerere RMA este disponibil spre descarcare accesand acest link. Formularul de cerere RMA contine campuri obligatorii. Daca aceste campuri nu sunt completate sau sunt completate incorect, timpul de raspuns la solicitarea dumneavoastra va fi mai lung. Va rugam sa va asigurati ca ati trimis toate informatiile necesare in asa fel incat sa va putem transmite raspunsul nostru intr-un timp cat mai scurt. Raspunsul la cererile de alocare numar RMA se face in maxim 5 zile lucratoare.

» Pasul 2 - Dupa acceptul primit (Nr. RMA), produsele vor fi returnate furnizorului, marcate cu nr RMA in mod vizibil. Produsele considerate de furnizor ca fiind neeligibile cerintelor RMA vor fi returnate cumparatorului.
Toate coletele vor fi insotite de un numar de RMA in mod OBLIGATORIU. Numarul RMA se va nota VIZIBIL pe coletul retur, deoarece identificarea returului se va face cu ajutorul acestui numar. Coletele fara numar RMA vor fi returnate catre client avand specificata cauza returnarii – “Lipsa numar RMA”.

Mentiuni Generale:

1. Returnarea si transportarea produselor se poate face prin orice firma de curierat preferata de client respectand pasii mai sus mentionati, in acest caz, cheltuielile de returnare sunt suportate de catre client.
          • GBC asigura transport gratuit tur-retur pentru consumatorul persoana fizica, in temeiul legislatiei in vigoare, sub rezerva solicitarii justificate a garantiei sau a returului.
          • Persoanele juridice nu beneficiaza de transport gratuit.

2. Pentru transport, se recomanda impachetarea in ambalajul original conform indicatiilor furnizate de producator. Ambalajul trebuie sa protejeze continutul astfel incat sa nu poata fi deteriorat prin presiune sau manipulari succesive, putand fi, dupa caz, din cutii de carton, placaj, lemn, plastic umplut cu polistiren.

3. Produsele vor fi returnate in ambalajul original cu toate accesoriile, cu etichetele intacte, documentele insotitoare si cu o copie a Facturii de Achizitie.
Returnarea unui produs fara ambalajul acestuia sau fara accesorii ale ambalajului (spre exemplu suporti de siguranta, elemente de protectie din carton sau polistiren si alte asemenea) si/sau ale produsului, inclusiv documente insotitoare, va duce la diminuarea valorii produselor fiind aplicabile cele mai sus mentionate. Diminuarea se aplica intre 10%-90% din valoarea initiala a produsului.

4. Cumparatorul persoana juridica va efectua receptia produselor la livrarea produselor in prezenta delegatilor GBC sau in maxim 24 ore de la livrare in cazul expedierii prin curier. Orice neconformitate privind cantitatile livrate, lipsa documentelor insotitoare ori a accesoriilor sau starea Bunurilor receptionate trebuie insotita de proces verbal de constatare semnat in prezenta delegatilor GBC sau a curierului. Orice neconformitate privind corectitudinea facturarii si livrarii produselor nu se va accepta dupa acest termen.

5. Reclamatiile privind vicii ascunse se accepta in termen de maxim 7 zile de la data livrarii.

6. Pentru reclamatiile privind facturarea sau livrarea eronate din partea GBC EXIM SRL, reclamatiile vor fi luate in considerare doar daca:
          • sunt facute in termen agreat prin procedura publica RMA de 7 zile de la data livrarii;
          • marfurile sunt prezentate spre stornare/inlocuire in ambalajul original, cu toate accesoriile originale conform prevederilor mentionate in prezentul document;
          • echipamentele sau utilajele nu au fost folosite si nu prezinta urme de uzura conform celor de mai sus.

-------------------------------------------------------------
ultima revizie: 2020, Martie 12